Episoade

Fost-am la prima ediție #ClujRoamers

De jumătate de an mă scald în albastrul cerului clujean. Las vântul să se joace cu creții mei, ploaia să mă determine să alerg prin bălți spre autobuz, iar soarele să fie un laitmotiv pentru a-mi pune pălăria pe cap. Deseori obișnuiesc să hoinăresc prin străzile lui, fără un scop anume. Iubesc plimbările lungi, apusurile și arhitectura acestui oraș.

Îmi place să-i cercetez muzeele, bisericile, catedralele, străzile făcând referință aici la patrimoniul istoric și cultural. E o senzație deosebită să știi că respiri și faci parte din istorie zilnic. Dacă fac acest lucru cu alți oameni, însetați și ei de frumos și cu focul mai mereu la ghete, se lasă cu voie bună și amintiri plăcute. Mai mereu mă avânt în hoinăreală cu prietenii, mai ales când descopăr un nou oraș din România sau redescopăr unele în care am fost.

Ziua de sâmbătă, 30 martie a fost despre asta. Despre explorarea Clujului în cadrul unui tur, din perspectiva unui utilizator de Instagram pentru a descoperi locuri frumoase din Cluj, cu o poveste în spate. Eveniment organizat de Dan Ciulea și Val Vesa, pe care i-am descoperit tot datorită instagramului și ulterior i-am cunoscut personal în cadrul Stil Masculin MeetUp. La câtă energie au oamenii ăștia, nu știam la ce să mă aștept, dar știam că va fi trăsnet.

M-am trezit în dimineața de sâmbătă cu bateria telefonului ”full option” și bateria externă pentru orice eventualitate. Știam că mă așteaptă frumosul și nu puteam să mă prezint la întâlnirea cu el ”neînarmat”. Mi-am făcut un ceai de mentă rece și un terci de ovăz, cu iaurt de piersici, banane și miez de nuncă, mi-am pus vansurile în picioare și pălăria pe cap. Am făcut câteva insta stories, să anunț oamenii că voi fi generator de spam clujean astăzi. Mi-am pus câteva bomboane de la Bucuria, pentru că o cafea bună merge cu ceva dulce și am plecat spre Keep in Kups, acolo de unde aventura noastră începea, aventură numită #ClujRoamers.

Odată ajuns, i-am salutat pe cei prezenți. Din prima clipă am fost aruncat într-un lac de zâmbete a unor oameni frumoși. Păreau nerăbdători, asemeni mie și dornici de cafea bună. După ce mi-am sorbit cappuccino-ul, am împărțit bomboane și ”lacul” a încept să crească exponențial. Îndulcindu-i pe toți, am fost salutați de ghizii de la Cluj Guided Tours, cu ajutorul cărora urma să (re)descoperim Clujul.

Turul a început chiar în fața la Keep in Kups, cu o incursiune scurtă asupra arealului geografic în care se include Clujul. Ne-am îndepărtat în apropierea Pieței Mihai Viteazul în care se află Turnul Pompierilor, folosit inițial ca punct de observare a incendiilor. Au urmat palatele Babos, Berde, Szeky, Elian și Urania de pe strada Horea, cu adevărat scăldate de frumusețe. Următorul punct a fost parcul I.L.Caragiale, în care am luat cunoștință cu monumentul de comemorare a victimelor Holocaustului și cu Palatul Telefoanelor.

Palatul Telefoanelor

Ulterior în apropierea Pieței Muzelui, numită și Piața Mică, ni s-a povestit despre Romeo și Julieta de Cluj, în curtea fostei Mănăstiri Dominicane fiind găsite două schelete a unui cuplu de tineri care se țineau de mână, față în față. Aflându-ne în Piața Muzelui am inclus in lista obiectivelor care merită de vizitat Casa lui Matia Corvin și Obeliscul Carolina.

Obeliscul Carolina

Următoarea destinație a fost Piața Unirii care nu putea să lipsească din aventura noastră. Aici am redescoperit Biserica Sfântul Mihail, unul dintre cele mai reprezentative monumente ale arhitecturii gotice din Transilvania. În cele ce a urmat, ne-am orientat atenția spre Biserica Piariștilor(nu mă refer aici al oamenii de PR, ci la membrii unei congregații clericale catolice care se dedica învățământului gratuit), Biserica Reformată și Piața Avram Iancu în care am identificat Catedrala Ortodoxă, cu o mulțime de elemente naturale, aparținând stilului brâncovean.

Biserica Piariștilor

Bulevardul Eroilor a fost ultima atracție, în care deja un pic tare înfometați, ne îndreptam spre Tortelli Pasta Bar, unde știam că ne așteaptă o porție de home made pasta și un pahar de vin bun de la Crama Jelna. Eu am optat pentru o porție de Taglioni con polpette, cu mai multă carne și un pahar de alb, răcoritor și oferitor de prospețime. Marea mi-a fost mirarea în momentul în care m-am trezit cu o plăsuță cu cadouri de la sponsori și organizatori: Keep in Kups, Crama Jelna, Big Fitness, Tortelli Pasta Bar, Cluj Guided Tours și respectiv, Dan și Val, fapt pentru care le mulțumesc.

Toată aventura a durat 4 ore. 4 ore în care am cunoscut oameni pasionați de ceea ce fac, de Cluj, de noi aventuri. Mulțam fiecărui în parte! A fost o plăcere care se vrea repetată. O experiență de care îmi asum ca la ulterioare ediții, să fac exces de ceea ce îmi place mie: oameni faini, Cluj, explorare și fotografie.